ΔΡΑΣΕΙΣ

ΘΕΜΑΤΙΚΟΥ ΑΞΟΝΑ 4

Συντονίστρια
Ιορδανίδου Άννα

Ομάδα
Βογιατζή Βασιλική, Καρυώτης Κωνσταντίνος,
Παρασκευαΐδου Μαρία

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
  • Ερωτηματολόγιο Διερεύνησης των σχέσεων μαθητών/τριών και εκπαιδευτικών
  • Προγράμματα
  • Συνάντηση με ψυχολόγο
ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ
ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ

Το ερωτηματολόγιο που δόθηκε προς απάντηση διασφάλιζε την ανωνυμία των μαθητών/τριών και είχε μια μικρή διαφοροποίηση για τους/τις μαθητές/τριες της Γ' Λυκείου, καθότι έχουν μεγαλύτερο χρονικό διάστημα "τριβή" με τους/τις εκπαιδευτικούς του σχολείου και άρα είχαν με άνεση χρόνου την ευκαιρία να αναπτύξουν μια σχέση εμπιστοσύνης και κατανόησης.
Συμμετείχαν περίπου τα 2/3 των μαθητών/τριών του σχολείου.
Οι ερωτήσεις ήταν στοχευμένες και εστίαζαν:
  • στο βαθμό επικοινωνίας και αλληλεπίδρασης,
  • στα κριτήρια βάσει των οποίων εμπιστεύονται οι μαθητές/τριες τους/τις καθηγητές/τριες τους,
  • στους παράγοντες που εξασφαλίζουν το κλίμα σεβασμού,
  • στα χαρακτηριστικά που πρέπει να έχει ένας/μια εκπαιδευτικός για να καλλιεργηθεί η συνεργασία και να έχουν οι μαθητές/τριες τη θετική διάθεση και την άνεση να επικοινωνήσουν τους προβληματισμούς τους.
Οι απαντήσεις καταγράφηκαν, έγινε στατιστική επεξεργασία και διαγραμματική απεικόνιση τους, μελετήθηκαν με προσοχή και εξήχθησαν τα ανάλογα συμπεράσματα.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ
Οι μαθητές/τριες
  1. δεν εμπιστεύονται ακόμη την επίδραση της εκπαιδευτικής διαδικασίας για την κοινωνικοποίηση τους, παρόλο που αναγνωρίζουν τη σημαντική συμβολή του σχολείου και των εκπαιδευτικών του σε αυτό.
  2. επιθυμούν να επικοινωνούν τη γνώμη και τις απόψεις τους, αλλά ταυτόχρονα επισημαίνουν, μέσω των απαντήσεων τους, ότι δεν έχει επιτευχθεί ακόμη ένα κλίμα εμπιστοσύνης, ενθάρρυνσης των δυνατοτήτων τους και καλλιέργειας της κριτικής σκέψης τους, κάτι που θα συνέβαλε θετικά. Λόγω αυτού δεν αισθάνονται άνετα να μοιραστούν προσωπικά θέματα, αλλά ούτε και να συζητήσουν θέματα κοινωνικού ενδιαφέροντος.
  3. εστιάζουν στη διαφορετική αντιμετώπιση των μαθητών βάσει της επίδοσης τους, γεγονός που οδηγεί στην έλλειψη κλίματος εμπιστοσύνης, σεβασμού και που επηρεάζει τη θετική στάση των μαθητών και την επίδοση τους.
  4. επιθυμούν περισσότερες δράσεις εκτός μαθημάτων κάτι που θα συμβάλει θετικά στην αλληλεπίδραση μαθητών-εκπαιδευτικών.
Ερωτηματολόγιο - Αποτελέσματα